Presthytta fra By (15.03.2015)  4

Visits of other PBEs By i Lommedalen P-plass (180m) 15.03.2015 09:30
Presthytta (410m) 15.03.2015 11:00
Løvlia Skistue (563m) 15.03.2015 12:00

Da jeg pusset tennene i morges, bråbestemte jeg meg for å ta en skitur. Er ikke så ofte det lar seg gjøre, men følte jeg fortjente en "alenetur".

Gikk til Løvlia med guttungen i fjor, og da brukte vi 6 timer. Antok at jeg skulle klare det på halvparten i dag, hvilket ikke helt ble sånn.

Gikk ut fra By ca 0930 og det var helt OK føre der. Etterhvert langt fra perfekt for blandingen av tørr snø og is gjorde at det lugget og glapp litt om hverandre.

Inn til Tverrelva gikk det veldig greit, faktisk helt opp til Myrseter. Derfra ble jeg liggende rett etter et hundekobbel, som ødela spor og luktet noe helt forferdelig. Før bakkene opp fra Myrseter lot jeg de få et forsprang ved å ta en liten pause. Men på toppen av bakken tok jeg de igjen og vi vekslet på å gå forbi hverandre helt inn til elva, nedenfor Presthytta. Da jeg kom dit tok jeg opp den kronglete veien, og jeg så hvorfor vi droppet dette i fjor. 480 meter fra hovedløypa er jo et stykke... Uten guttungen tenkte jeg at dette var greit, så jeg fortsatte oppover lia. På veien møtte jeg en far og barn, som hadde vært på hytta. De gikk og bar skiene sine, for sporet var veldig dårlig.

Oppe ved hytta var det flott, selv om jeg brukte mye krefter på veien. Jeg vurderte seriøst å skippe videre ferd til Løvlia, fordi jeg følte meg så sliten. Brukte tiden til å finne en geocache, som jeg lette etter på rett sted, uten å se den før på andre titt. Var ikke som ventet men hva gjør vel det? Logget og brukte skiene ned til hovedløypa. Klarte det uten trynings.

På vei ned mot elva hørte jeg hele tiden styggen på ryggen hviske meg i øret... "pingle, pingle, pingle" så da jeg var nede ved elva ble det tur til Løvlia likevel.

Fikk meg en skikkelig tur i dag, og ble forferdelig sliten. 4,5 timer inkl tur - retur Presthytta var ikke halvparten av turen i fjor, men akseptabelt!