Grosethkollen (28.07.2013)  4

Characteristic Trip by foot

Sent ut hjemmefra etter barneleggetid. 2030 er minst en halvtime senere enn standard... Kveldens varslede kraftige regn med lyn og torden viste seg kun som duskregn, ganske trivelig faktisk. Ville besøke Grosethkollen og gruven der nede.

Parkerte ved Åstad og tok en runde nede ved dammen. Dro på oppover lia forbi et skilt, et infoskilt og kom meg opp fra den mørke skogen, opp i lysere områder. Dro deretter mot øst i retning gruven. Geocacheplasseringen var ikke der jeg trodde så jeg måtte endre litt på planene.

Jeg endret målet til Grosetkollen først, som det nå var ca 400 meter til. Fulgte stort sett luftlinje og det gikk ganske greit. Jeg ble skikkelig våt fra bushingen, men jeg syntes jeg fortjente å lide litt på grunn av bomturen. Da jeg nærmet meg, kom jeg inn på stien som går til toppen, og den fulgte jeg opp.

På toppen leste jeg om Sportsstuen, som var interessant historie. Dette hadde jeg ingen kjennskap til fra før. Utsikten var dårlig i kveld pga regnet, men jeg har bred erfaring i å besøke utsiktspunkter i tåke...

Etter dette var jeg bortom gruven og så tilbake til bilen.