Ramsåsen og Jordbru fra skytebanen (24.06.2010)  4

Characteristic Trip by foot
Ascents Ramsåsutsikten (405m) 24.06.2010 20:17

Ramsås har jeg jo sett fra avstand i mange år, og tenkt at dit må jeg en gang. Denne torsdagen ble det endelig en tur. Så når tvillinggutta på 5 år var i seng, så kjørte jeg hjemmefra til skytebanen ved Jordbru. Der møtte jeg en kompis for en kveldstur med geocaching.

Vi gikk derfra ca 19:30, forbi selve skytebanen og fulgte veien rundt jordet bort til stien opp mot Ramsås. Den var ganske bratt, men det var spennende og flott oppover - og fantastisk utsikt - når vi kom opp på topp-platået. Vi fulgte stien ganske langt bortover (nordover), før jeg snudde. En geocache ble det også på oss der oppe og vi tok oss litt kjeks og kaffe, mens vi nøt utsikten.

Returen gikk samme vei, men vi tok til høyre nede ved jordet og tilbake mot skytebanen. Omtrent midtveis skulle vi ta en geocache, men vi fant den ikke. Tilbake ved skytebanen gikk vimot Ringiåsen og opp dit. Også en fin plass, med en egen gapahuk, til og med.

Da jeg kom tilbake til skytebanen var vi fortsatt irriterte over at vi ikke fant denne geocachen nede ved jordet. Den hadde en rebusløsning som vi mente vi hadde løst, men hintet ble vi enige om at vi kanskje ikke hadde forstått helt rett. Tilbake langs jordet bar det, og da fant vi den umiddelbart.

Fin tur med en hyggelig venn!