Harøyburet (25.10.2022)

Ascents Harøyburet (156m) 25.10.2022 10:56

Tur med pauli og HP. HP ville teste ut sin flotte nye elbil som turbil, så etter nøye utregning av kilometer fant vi vel ut at tur utpå Nordøyene var tingen. Beskuende av ny vei, vindmøller vi har lest mye om i media og 5 nåler rød i fargen var målet.

Vi starta på Harøya og avslutta med Lepsøya. Mellom der traff vi 5 biler, 1 turgåer, 3 orrhøner, 4 hjorter og kosa oss med fin natur med storhavet på høyre side og kjente topper på venstre side.

Konklusjonen hva angår veien var at den var ekstremt flott i forhold til trafikktettheten…..men bra for oss turgåere.

Når musa er borte danser katten på bordet, så Pauli spanderte nasjonalretten fra Tyrkia og ei øl på den fineste restauranten vi fant i Brattvågen på retur. Elbilsjåføren undte seg ei sukkerbrus.

Øyhopping

Written by otto 25.10.2022 17:25

Det går litt kjappere nå etter åpningen av Nordøyvegen. Flott veinett med bruer og tuneller. Fint bilde fra Mannen...

Sv: Øyhopping

Written by ArntO 25.10.2022 17:35

Litt av en vei ja. Hadde ikke vært på øyene vest for Harøya, så nå var tiden inne. Så du hadde vært i område nylig også.