Legal hights - så høyt man kommer på Mallorca (20.10.2018)

Characteristic Jogging
Ascents Puig de Massanella (1,367m) 20.10.2018 11:46

Tur fra Lluc med Marie. parkerte på avgiftsbelagt p-plass i Lluc (4 Euro). Fulgte GR221 opp til ca 1200 meter over havet (Litt etter "Col des Prat"), før vi brøyt av til venstre ved et falleferdig skilt merket "Puig de Masanella". Derfra vardet sti bort fjellsiden og opp vestryggen til topps.

HP og Lekve tok turen fra Alaro, og vi møtte dem som avtalt på toppen av Puig de Massanella. Perfekt turvær. Flotte stier! Bra tur!

Traff en god del folk på turen, naturlig nok, for toppen er absolutt verdt å besøke. På toppen var også 4-5 nordmenn.

Retur ned fra toppen via "Coll de sa Linia" og ned dalen til "Tankstelle" før gangveien ned til Lluc.

Ca en kilometer før vi kom ned på bilveien møtte vi på en parkvokter/ ranger/ grindåpner som tok avgift for passering. På Mallorca er visst dette ikke uvanlig, når man bevege seg i privat område. Den hyggelige vokteren kunne meddele at alt GR221 stisystem var gratis å bevege seg på, men på beferdede steder ellers måtte man påregne å bli krevd passeringsavgift. 6 Euro per pers var prisen for psseringen.

Opp GR221 fra Lluc.
Toppen kommer til syne på ca 1100 meter.
Godt merka.....så er ikke akkurat så voldsomt imponert over å ha fått et par «out and back» på rundturen.
Fint:-)
Puig Major bak Marie. Dit kommer man kun ett par dager i året. Militært område med restriksjoner.
Toppen!
Traff flere nordmenn på toppen. 4 middelaldrende menn med østlandsdialekt.
Afterrun
Tilbrakte kvelden på denne restauranten i område «Can Pastilla». Verdt en taxitur fra Alaro. Fantastiske kjøttretter.
Lekve prøver å finne kaninen.