Litleskorkja (13.01.2016)

Start point P-plass Kleiva (390m)
Endpoint P-plass Kleiva (390m)
Ascents Litleskorka (1,164m) 13.01.2016
Start date 13.01.2016 09:35
(UTC+01:00)
End date 13.01.2016 14:57
Thomas nærmer seg toppen av Kleiva.

Tur sammen med HP og Thomas. Kjørte til veienden på Kleivaveien innerts i Tresfjorden/ Øvstedalen. Fulgte sti til Kleivavatnet. Nødvendig med stegjern over issvuller og bratt hard snø. Videre langs Kleivvatnet og opp på sadelen mellom Rollsbotnskorka og Litleskorka.

Videre opp ryggen og senere eggen mot Rollsbotnskorka. Ca 20 - 30 meter oppunder toppen snudde vi da snøen var så kompakt og hard (les glatt) at risikoen ved en rutsjetur ved utglidning ble vurdert uten innsigelser til å være uakseptabelt.

Ned igjen i sadelen og opp på Litleskorka stod også på programmet, og det gav ikke problemer!

Retur fra Litleskorka og ned fra sadelen i fotspora fra oppoverturen.

Ved Kleivavatnet. Overøyestolen i horisonten.
Thomas. Brudefølget....et følge av "taggar og pinaklar" bak.
Opp ryggen mot Rollsbotnskorka.

Fin tur som frister til gjentagelse med en taustomt i sekken ved tilsvarende forhold opp på Rollsbotnskorka.

Overskyet og vindstille.

21 år siden mitt siste besøk på Litleskorka. I november 1995 var jeg på ski på Rollsbotnskorka sammen med Ola. Han kjørte den gang på ski ned partiet der vi i dag valgte å snu!

HP lager fødselslyder, men grynter på! Han syntes det er brattere i Romsdalen enn i Guldbrandsdalen.
Thomas trives på eggene!
Toppeggen mot Litleskorka.
Selvutløserbilde. Gutta finn nok ut at randohjelm på tur er lurt på sikt!!
Ausskjeret - Overøyestolen og Rollsbotnskorka nærmest.

TUREN

Written by TROLL1 13.01.2016 21:54

Flotte bilder, skjønner at føret et hardt oppi fjellet. Men supert bra jobba av alle 3.