Skagsnebb (16.10.2021)

Rundhøi (1,269m) 16.10.2021 17:10
Nord for Rundhøi (1,243m) 16.10.2021 17:27
Visits of other PBEs Skagsnebb p-plass (1,210m) 16.10.2021 16:11

Flere ganger har jeg kjørt forbi Skagsnebb, og tittet opp på denne spennende lille og på avstand imponerende formasjonen høyt der oppe.
I dag bestemte jeg meg for å faktisk kjøre helt opp og ta utsikten i nærmere øyesyn. Jeg tok av fra Vågåmo sentrum, og fulgte bomvei oppover merket med "Blåhøe/Jetta". Bommen var relativt dyr og veien var temmelig skral, så her har kommunen endel å jobbe med for å si det mildt ;)
Det bars oppover og oppover, og til slutt var jeg kommet opp til p-lommen der stien tar av til Skagsnebb. Lettgått sti hele veien, og for en fantastisk utsikt der på Skagsnebb - Amazing! På toppen ble jeg kjent med tre polske vandrere, de var full av beundring for norsk natur generelt og ikke minst Skagsnebb. De fortalte at de hadde vært på Blåhøa tidligere på dagen, og at de blåste nesten bort. Etter en hyggelig passiar på toppen, og han ene var hyggelig nok til å ta et bilde av meg (Takk!), bars det tilbake til bilen. Denne gangen gikk jeg ikke stien, men plukket med noen grønne nåler på veien hematt.
Oppsummert; Fin, lettgått sti, fantastisk utsikt - anbefales!