Endelig gjensyn med fjellet mitt (16.10.2021)

Ascents Formokampen (1,428m) 16.10.2021 12:49
Visits of other PBEs Fangstgrop Formokampen (1,289m) 16.10.2021 12:32
Formokampen fangstanlegg (1,425m) 16.10.2021 12:50

Endelig lille fjellet mitt, nå var jeg klar for et gjensyn med deg - lenge siden sist, men du ligger der så trofast og venter på meg. Du har ikke forandret deg på disse årene siden jeg var hos deg første gangen - du hviler rolig og majesteisk der du ligger. Jeg lovte deg allerede første gangen at jeg skulle komme tilbake hvert år, til hver årstid. Men, det løftet holdt jeg ikke - jeg er virkelig lei for det, og jeg har egentlig ingen god forklaring på hvorfor det ble slik. I dag kom jeg til deg igjen, og det var så vidunderlig godt å bestige deg igjen - som jeg har savnet deg! Du gir meg egentlig alt jeg trenger, både vær og vind og utsyn. Du er så enkel, men samtidig så tøff - du har dine skarpe sider og et vanvittig til vindforhold på toppen din, samtidig som du er det aller snilleste fjellet jeg vet om. Jeg kommer alltid tilbake til deg fjellet mitt, selv om det kan ta tid noen ganger.