Rishueåsen: Topptur med nedtur (05.09.2021)

Ascents Rishuet (468m) 05.09.2021 12:09
Rishuet Nordvest (465m) 05.09.2021 12:34
Rishuet Nord (453m) 05.09.2021 12:53

Kjørte opp til gamle Flismoen skytebane på Veme. Gikk veien videre gjennom stengt veibom. Tok til venstre i neste veikryss. Tok av til høyre på sti etter at veien hadde krysset en liten bekk. Gikk stien oppover til den flatet ut sydvest for toppen av Rishuet. Tok av til høyre gikk oppover i skogen ca. tre hundre meter til toppen av Rishuet. Fin utsikt herfra mot øst og syd.
Gikk videre oppe på åsen mot nordvest til neste topp, Rishuet Nordvest. Null utsikt. Fortsatte å gå i terrenget nordover til neste høyde, Rishuet Nord. Ingen utsikt her eller. Var fint å gå i terrenget her, så vi fortsatte utover nordryggen og kom etter hvert ut på stien vi hadde gått tidligere før Rishuet. Gikk stien frem til vi kom til veien som går inn til Ellingseterkoia (som ligger 600 meter fra krysset). Gikk veien ned igjen til Flismoen.
En kjempenedtur var alle hjortelusfluene som ustanselig gikk til angrep på oss. Dette svineriet har virkelig kommet for godt og blitt en stor plage her i distriktet. Ødelegger kosen det ellers er å være ute i skogen på høsten. Hadde heldigvis lange benklær og anorakk med hette, som hjalp mye. Nina var med på turen.

Rishuet. Liten steinvarde og bålplass på toppen