Haglebunatten (05.08.2021)  6

Ascents Haglebunatten nordøst (1,263m) 05.08.2021 16:05
Haglebunatten (1,278m) 05.08.2021 16:21
Visits of other PBEs Haglebu p-plass (810m) 05.08.2021 14:32

Tok bobilen til fjells og bodde to døgn på Haglebu Camping. Etter at vi hadde etablert oss tenkte vi å ta en kort tur i området. Plutselig var vi på en blåmerket sti med skilting til Haglebunatten. Tenkte at, OK vi går et stykke oppover og tar en rundtur om Snøfonntjenn rett over skoggrensa. Da vi kom til tjernet følte vi oss spreke, så da rusla vi like godt til topps på Haglebunatten. Tok med oss Haglebunatten NØ på vegen opp. Oppe på toppen åpenbarte det seg en fantastisk utsikt. Sikteskiva på toppen viste retningen til det vi så. Artig å konstatere at vi har har vært på de fleste toppene nevnt på sikteskiva. Samme sti ned igjen til Snøfonntjenn. Herfra gikk vi den vestligste stien ned igjen. Tror kanskje denne stien er enklere å gå opp enn den andre vi gikk opp, da stigningen fordeles over noen flere lengdemeter. Nina var med på turen.

På Haglebunatten NØ. Hovedtoppen ses i bakgrunnen
På veg mot Haglebunatten
Sikteskive på toppen
Fin utsikt mot vannene syd for Haglebunatten