Rusletur i kanten av Reinskarvet ved Djup (10.07.2021)

Ascents Karkenuten (1,518m) 10.07.2021 12:09
Djupedalsbrea Sørøst (1,505m) 10.07.2021 12:35

Ville teste villcamping med nykjøpt bobil. Kjørte derfor innover fjellveien mot Djup. Fant en fin plass å parkere på langs veien.
Våknet opp dagen etter til mye vind og regn. Men dårlig vær stopper ikke oss. Gikk derfor en rundtur i fjellet fra der vi sto parkert. Tok med oss to topper på turen, Karkenuten og Djupedalsbrea Sørøst. Hadde tenkt å gå på Såta også, men det blåste og regna så mye at vi valgte heller å gå ned til bilen igjen. Tok en natt til her før vi kjørte veien helt til endes, hvor vi tok to overnattinger på parkeringen der (Toviki p-plass). De to neste dagene ble benyttet til tur inn til Iungdalshytta og fisketur i Store Klevavatnet. Nina var med på turen.

Flott plass å villcampe på med utsyn mot Olsennvatnet, som er demmet opp og blir et meget stort fjellvann sammen med Djupfjorden, Stolsvatnet og Buvatnet. Hallingskarvet i bakgrunnen til høyre.