Søndagstur på Brandbukampen (19.05.2019)  4

Characteristic Walk
Ascents Brandbukampen (522m) 19.05.2019 13:22

Kjørte RV34 fra Brandbu og forbi Røykenvika. Hadde planlagt å parkere på det som var angitt som Brandbukampen P-lomme ved oppkjøringen til Eidsalm gård. Rett før parkeringen sto imidlerid et skilt om at det var parkering forbudt. Pbe Brandbukampen P-lomme bør derfor slettes.

Skilt som viser at det er forbudt å parkere på Brandbukampen p-lomme

Vi kjørte derfor ned på riksveien igjen og fortsatte den videre nordover i 800 meter. I vegkrysset der Bleikenvegen tar av fra RV34 var det fint å parkere.
Startet med å gå vegen de 800 meterne tilbake igjen til gårdsveien opp til Eidsalm. Gikk opp gårdsveien opp forbi gården. Her startet bomveien opp mot Brandbukampen. Gikk veien oppover helt til topps. Ved bolten på toppen var det postkasse med bok og en sittebenk.

Bolten på berget til venstre

Gikk samme veien ned igjen, men gikk bortom masta syd for toppen og uthoppspunktet for paraglidere lengst syd på Brandbukampen. Hadde lang pause på krakken her og nøt det flotte utsikten over Randsfjorden og Hadelandsbygdene (Norges svar på Toscana?).
Med på turen var Inger, Arvid og Nina.