Kveldsøkt til Molden (08.08.2014)

Start point Krossen (500m)
Characteristic Jogging
Ascents Molden (1,120m) 08.08.2014

På sparket fikk jeg lyst på en kveldsspringetur til vakre Molden i Luster. Har vært på denne toppen en gang før vinterstid, men i null sikt, så det fristet med en ny tur i håp om å få med seg solnedgangen. Kjørte til p-plassen på Krossen langs veien inn til Mollandsmarki. Fulgte fin t-merket sti herfra hele veien til topps med lett og kontrollert jogg. Nådde 1116-toppen etter 34.52 fra bilen. Lever litt på godformen etter Hurrunganeturen nå. Tok en fem minutters pause her før jeg ruslet bort på høyeste punkt hvor man får nydelig utsikt over Lustrafjorden. Dessverre døde kameraet, så jeg fikk ikke tatt noen fine bilder, kun et med i-poden med elendig kvalitet. Fikk uansett ikke skikkelig fin solnedgang med godt lys til de ellers vakre motivene. Inne i Breheimen herjet et tordenvær som så ut til å nærme seg, så jeg fikk fart på beina og sprang ned igjen på rundt 25 minutter.

Utsikt nordover mot Hafslo fra oppunder Molden. Beklager dårlig kvalitet med i-pod...