Storehaugen Opp testløp (22.05.2014)

Start point Lærdalsøyri (15m)
Characteristic Jogging
Ascents Storehaugen (908m) 22.05.2014

Ble med Tommy og Henning i regi av Sogndal IL til Lærdal denne ettermiddagen for å teste løypa på motbakkeløpet "Storehaugen Opp" som går av stabelen neste torsdag. Var litt usikker om jeg skulle bli med på denne økta pga eksamen neste dag, men er godt å få løpt litt slik at all kunnskapen får godgjort seg. Parkerte i nabolaget rett ved siden av starten. Startet med å "varme opp" med å springe de første hundre høydemeterne og ned igjen. Deretter gjorde vi et lite testløp av løypa. For min del var målet å holde seg under terskel. Etter drøyt 200 høydemeter skjønte jeg at jeg måtte ned i gange for å klare dette. Dæven det var bratt! Ble rask gange hele veien til toppen. Fin sti og fin trasé, men her blir det melkesyre oppetter ørene neste torsdag i alle fall! Nådde toppen etter 48 minutter. Håper å komme meg under 40 på selve løpet. Fin utsikt utover Lærdalsfjorden fra toppen!

Så var det bare å komme seg ned igjen da... Takk for turen, gutter!