Gjensyn med Rustafjellet (07.07.2013)

Start point Heggelia (70m)
Ascents Rustafjellet (413m) 07.07.2013
Flott på Rustafjellet. Flystripa i Bardufoss ses bak.

Så var siste dagen på fjellraidet her i nord over. Tok bussen fra Narvik til Bardufoss der jeg, Daniel og Øyvind Br møtte gode gamle Jørn som var på besøk hos dattera som jobber ved Rusta Leir. Etter kort tid var turklærne på og vi ruslet fra Statoil, bort til den gamle hoppbakken en halv kilometer lenger sør langs E6en og videre på noe bratt, men fin sti til toppen. Hyggelig med gjensyn med denne toppen som jeg besøkte mang en gang i fjor da jeg tjenestegjorde på Heggelia. Været var helt OK, delvis skyet, men litt sur vind. Vurderte også å gå på Vestre Istinden, men siden vi måtte rekke et fly som gikk kl. 20.50 droppet vi dette. Uansett hadde toppen tatt hatten på etter at vi nådde Rustafjellet. Returen gikk langsmed bilveien mot Andsvatnet og ved andre punkt der lysløypa krysser veien tok vi til høyre og fulgte løypa ned til stadion og Polarbadet. Videre langs veien ned til Rusta Befalsmesse. Hadde en hyggelig pizzamiddag på Milano med Jørn & co før vi dro sørover.

Takk for to flotte uker her oppe i nord! :)