Midtre og Austre Ringstinden (07.06.2022)

Ascents Austre Ringstinden (2,001m) 07.06.2022
Midtre Ringstinden (2,025m) 07.06.2022

Føringstur med Terje. Gikk på ski fra Tindevegen og opp breen til Ramneskar. Hadde glemt skarejern, og med hard morgenskare ble vi nødt til å bære skiene det siste stykket til skaret. Mjukere på andre siden der morgensola hadde tatt. Gikk opp snørenna på sørsiden av Ringstinden der man forøvrig kan gå ut i Kvambekks chaussé. Et kort klatreparti i toppen der vi sikret med tau. Videre gikk vi bort på Midtre Ringstinden og Austre Ringstinden. Ble ganske bløtt i sørflanken på sistnevnte, men det gikk greit nok. Valgte direktevarianten ned mot Ringsdalen der det hadde smeltet mer enn jeg hadde håpet. Endte med at jeg sikret Terje forbi det mest isete partiet før jeg fulgte etter. De siste 2,5 km ut Ringsdalen måtte vi bære skiene på sekken. Hadde en annen bil stående parkert der.

Sporene våre fra i går da vi kjørte ned Soleibotntindrenna. Man må runde et hjørne for å komme helt ned i dalen.
Booting siste stykket opp til Ramneskar.
Store Austanbotntinden.
Store Ringstinden og renna vi gikk opp.
Tøff vinkel på Store Austanbotntinden.
Kvambekks chaussé.
Bratt renne.
Opp mot Midtre Ringstinden. Litt bratt enkelte steder.
Opp mot Midtre Ringstinden.
Det bratte partiet vi kjørte ned i Ringsdalen. Isete og mye vann som rant under snøen. Litt på kanten å kjøre der nå i grunn.