Sesongens første skitur (27.10.2012)

Start point Buktmoen (40m)
Ascents Andsfjellet (654m) 27.10.2012 not summited

Fikk med meg Alex på sesongens første skitur! Sjelden jeg sesongdebuterer i oktober. Det har snødd masse de siste dagene og det gjør det også i skrivende stund, denne turen skulle bli ordentlig pudderfylt. Kjørte litt forbi Statoil Buktamoen mot Finnsnes og parkerte ved et pukkverk. Herfra var det bare å komme seg oppover mot Andsfjellet. Jeg med randonneski og Alex med truger og snowboard på sekken. Fin og passe spredt skog til å kjøre ned med ski igjen. Snudde på rundt 400 moh siden det ble mindre skog og det begynte å blåse ordentlig opp. Kjøreturen ned var artig, litt varierende kvalitet på pudderet, men når man fikk opp farten var det ordentlig moro! Alex slet litt mer når vi kom til slakere partier og snowboardet gravde seg ned i djupsnøen, men det var tydelig at han har stått mye på brett i sine glansdager og han holdt fint følge.

Takk for turen!:)

Alex på vei oppover bakkene i tett snøvær.
Fikk ikke tatt noen skikkelig actionbilder, men her er vi på tur nedover.
Sesongens første skitur er et faktum!