Langlitinden (09.08.2012)

Start point Straumbotn (2m)
Ascents Langlitinden (1,276m) 09.08.2012

Etter en lang dag på skytebanen så det ut til at været bare ble bedre og bedre. Spiste middag og satte kursen mot Andørja. Kent Hugo og Petter hadde vært der noen dager og plukket topper og på vei inn i Straumbotn møtte jeg dem på vei hjem. Det kom ikke på tale å gå mer tur nå selv om denne kvelden så ut til å bli nydelig. Parkerte innerst i botn der det stod et skilt mot Langlitinden. Herfra fulgte jeg merket sti gjennom skogen og oppover til der den svingte til høyre bort til Innerholvatnet. Videre var det litt vanskelig å finne nøyaktig hvor stien gikk, vardingen var mer spredt og merkinga dårligere. Likevel var det ingen problem å komme seg til topps, det var jo uansett ur hele veien. Nådde toppen etter 1t 30min og ble vitne til en fantastisk utsikt, Andørja innfridde så absolutt til forventningene!

Undertegnede i håndstående på toppen av Langlitinden.
Panorama fra Langlitinden.

Ble 20 minutter på toppen før jeg ruslet ned igjen. På tur ned gikk jeg en litt annen rute utenom Innerholvatnet der jeg kunne skli ned noen snøfonner.

Tusen takk for en flott kveldstur!