Tuftebreen-Kråfjellet (03.02.2021)

Skitur med Hans og Philip fra Bergset. Vi gikk opp til Tuftebreen langs med Sauelvi som gikk veldig greit med dagens snøforhold. Videre opp nedre del av Tuftebreen før vi trakk over i venstre kant der det var minst sprekker. Gikk i taulag der det var mest sprekker, men beholdt skiene på hele veien. Stor kontrast fra -30 i dalen til nesten plussgrader oppe på Tuftebreen. Fortsatte opp til toppen av Kråfjellet.

Kråfjellet sett fra Bergset.
Oppover mot Tuftebreen.
Renna vår ligger litt til venstre for midten av bildet.
Midt i bildet finnes noen enda hissigere linjer som blant annet Ivar Løvik har kjørt.
Philip på vei oppover Tuftebreen.
Tilbakeblikk ned Tuftebreen. Ser fint ut der og!
Krysset over mot vest der sprekkene ble større. Her tok vi også på tau et stykke.
Kom inn i en forsenkning/søkk i venstre del av breen der det var fint å gå.
Snart på toppen av Kråfjellet.

Ned igjen kjørte vi ei renne/flanke på østsida av Kråfjellet i nyyydelig snø! 35-40 grader på det bratteste før fin krusing ned igjen til bilen.

Fine svinger ned igjen!
Rennafart.
Ned mot dalen.
Tilbakeblikk.

Takk for en fantastisk tur, Hans og Philip!