Stølsmaradalstinden (06.08.2020)

Entfernung 30,9km
Höhenmeter 2.350m
Besteigungen Stølsmaradalstinden (2.026m) 06.08.2020

Føringstur med Willy og Ingve. Møtte dem på NTK-hytta og gikk sammen med dem derfra. Det var yr i lufta og planen var Store Midtmaradalstinden. Gikk på snøfonner fra Bandet og ned til Midtmaradalsbreen. Videre over bre og bratte snøflanker mot Lovskar. Et par slake taulengder i øvre del til skaret. Gikk et lite stykke bortover ryggen mot toppen før vi innså at det var for glatt og heftig vær for å prøve seg helt opp. Alternativet ble en utfiring ned på Stølsmaradalsbreen og gå videre i tåka bort til Stølsmaradalstinden som vi omsider kom oss opp på. Returen valgte vi å legge ned Gravdalen. Noen bratte og tildels utsatte gressflanker måtte forseres ned til dalen, men klarte oss uten å måtte fram med tauet. Lang, men fin dal. Var dårlig med sti før vi nærmet oss stølen i Gravdalen. Derfra bratt ned til Avdalen og ut til Hjelle der vi bestilte taxi opp igjen til Turtagrø. Ble en lang tur! Fikk kjøpt med meg en grillkylling i Øvre Årdal slik at jeg hadde litt mat i magen før jeg sprang opp igjen til Tindeklubhytta senere på kvelden.

Gutta med Storen bak.
Ned mot Midtmaradalsbreen og Lovskar i bakgrunnen.
Mot Storen.
Lovskar.
På Stølsmaradalstinden.
Kunne følge en del snøfonner ned mot Gravdalen.
Nede i Gravdalen.

Benutzerkommentare

Sterkt !

Geschrieben von Gunski 01.10.2020 15:58

Solid tur og noen spreke gutter !

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.