Coma Pedrosa (22.07.2008)

Start point Ovenfor Arinsal (1,557m)
Ascents Pic de Coma Pedrosa (2,943m) 22.07.2008

En reise gjennom bilder til Andorras tak

Dette var vel den eneste turen med skyfri himmel gjennom hele dagen. Takk til bla. tingeling (Inger Elin Nes Hjelle) som delte informative linker ang. denne turen. Tok denne toppen med pappa dagen etter turen til Pic de Peguera og måtte nesten like tidlig opp i dag grunnet biltur mot middelhavskysten. Viser bare bilder med informativ tekst, er det noen som lurer på noe ang turen. Bare spør! :-)

Glemmer ikke disse fine dagene, men to slike turer på rad og 4 timer søvn hver natt ble til oppkastsyke siste kvelden før vi dro hjem.

Start ovenfor Arinsal etter siste snøskredtunnel, 1557 moh. Her gikk vi på feil sti, så det ble en litt lenger tur. Det positive var at det ble en runde!
Sunrise!
Vi fant aldri den stien som stod på kartet i hallet øst for toppen.
Oppe i passet kunne vi skue ned i vannet Estany Negre som forøvrig er snødekt året rundt. Pic de Sanfons (2888) til høyre.
På toppen! Høyere kommer man ikke i Andorra!!
Vakkert nedover Valle de la Coma Pedrosa. Refugi Coma Pedrosa sees sentralt ved innsjøen Estany de les Truites.