Middagstinden (13.05.2012)

Start point Heimdal (90m)
Ascents Middagstinden (1,072m) 13.05.2012

Siden været ble upåklagelig bra denne ettermiddagen noe som har vært etterlengtet i lang tid kunne jeg og kugo10 (Kent Hugo Norheim) ikke gjøre annet enn å dra ut på nok en tur. Planen var å bestige Rasmustinden, men da vi kom kjørende oppover Lakselvdalen og kom på at det ville bli en skyggetur ombestemte vi oss og dro heller mot Middagstinden. Da vi la i vei oppover den noe tette bjørkeskogen merket jeg at kroppen ikke responderte særlig godt, den føltes tung og seig. Men ved å bruke tida til hjelp gikk høydemeterne sakte men sikkert. Utsynet vi fikk over tregrensa var særdeles vakkert, noe som vi minnet hverandre på til stadighet. Det føyket litt på toppen så vi ble ikke veldig lenge. Måtte få med oss panoramaet først, og Piggtinden så jo bare helt rå ut herfra. Vi begynte å fable om en vinterbestigning av den, kanskje... Nedkjøringen ble ikke like fin som jeg hadde håpet på. I øvre deler var snøen litt vel vindpakket og lenger nede hadde det så smått begynt å fryse på, noe som gjorde det vanskelig å kjøre slalåm mellom bjørketrærne. Men vi tok det med et smil og moret oss så mye vi kunne. Vel nede kjørte vi til Nordkjosbotn for en saftig burger, her møtte vi også Åke som hadde lånt bilen min til Finland en tur.

Takk for en fin ettermiddagstur!

Kent Hugo på Middagstinden med utsikt nordover.