Stigsgilet japanskog (20.02.2020)

Visits of other PBEs Parkering Svedal (402m) 20.02.2020

Skitur sammen med Hans. Startet fra parkeringen ved Svedal. Krysset Svedalselvi, men det var ikke helt gunstig pga mye åpent vann. Bedre å krysse ved brua nedenfor. Fulgte den nye anleggsveien opp til Svedalsmyrane. Videre fulgte vi noen skispor i retning Navarsete før vi trakk opp til Navarsetevatnet. Var nokså flatt lys og dårlig sikt herfra.

På vei opp mot Navarsetvatnet.
Hans er klar for å kjøre skogen ned Stigsgilet.
Fantastisk japanstemning!
Stigsgilet sett nedenfra.

Gikk i slakere terreng inn mot pkt 1094. Like før dette tok vi av fellene og sklei oss ned mot Stigsgilet. Kjørte ned på østsida av gjelet i fantastisk og glissen skog ned mot Yngsdalen. Supert pudderføre! Jeg havnet litt for langt mot høyre helt nederst, så lurt å komme litt mer mot venstre for å unngå klippepartier. Fantastisk terreng. Bare synd det er lang innmarsj.

Nordover mot Blånov.
Oppover Yngsdalen.
På vei opp Tverradalen.

Returnerte opp via Tverrdalen som også har mye fin skogskjøring som er litt slakere. Fortsatte opp mot pkt 1077 før vi rant ned mot Navarsetvatnet igjen. Fikk en fin nedkjøring til Svedalsmyrane før det var gjennomslagsskare langs anleggsveien ned til Svedal. Rakk akkurat et møte jeg måtte stille i nede på hotellet i forbindelse med Fjellsportfestivalen.