Joggetur over Rustafjell (19.04.2012)

Start point Heggelia (70m)
Characteristic Jogging
Ascents Rustafjellet (413m) 19.04.2012

Den siste uka har været vært helt utrolig her oppe i Troms, og det har vært frustrerende å måtte rusle rundt i leir mens blant andre Kent Hugo nyter late feriedager i Lyngsalpene!! ;-) Et lite plaster på såret ble ettermiddagens treningstur over vår lokale topp Rustafjellet. Fikk med meg troppskameraten Frikk Bakken og vi jogga bort til den gamle hoppbakken utenfor leiren. Herfra tok vi en kontrollert joggetur opp til toppen, ca. 320 høydemeter fordelt på snaue 2 km. Målet for min egen del var å gå fortest mulig uten å få melkesyre. Avsluttet ved betongsøyla like før bygningene på tiden 18.52. Var opptråkkede spor i djupsnøen, men i øvre del ble det likevel en del gjennomtråkk, går nok fortere på sommeren. Frikk som er en sprek trønder fra Verran er vant til motbakker og holdt følge nesten helt opp!:)

Videre sprang vi bort til det høyeste punktet på Rustafjellet, dyp snø bort dit... Deretter fulgte vi veien ned mot Andsvatnet før vi fulgte lysløypa (panserføre!) ned til skistadion og etter hvert leiren. Takk for en bra økt Frikk!

Ble litt anpustne da vi nådde toppen ja! Mårfjellet og Blåtinden bak til venstre.
Mot de vakre Istindan!
Guten sjøl på Rustafjell. Stormauken bak til høyre.
Litt isete vei, men fantastisk vær å jogge i!
Frikk på høyeste punkt på Rustafjellet. Selveste Hjerttinden ruver i bakgrunnen.

Fælt å savne toppturer!

Written by Øyvindbr 20.04.2012 17:27

Spesielt når været er knall. Jeg depper for tida pga dårlige værutsikter framover, men verre er det å ha knallvær uten å kunne utnytte det. Det får meg til å tenke på tida på folkehøyskolen. Knallvær på lørdag, men det var lørdagsundervisning. Hurrungane lå en time unna...

Istind er helt nydelig, om det ikke blir i år så skal jeg iallfall ta den i løpet av livet!