Knote- og tåketur på Kolsås (05.11.2011)

Start point Piggsoppgrenda (139m)
Ascents Nordre Kolsås (379m) 05.11.2011

En grå og trist novemberdag ble det i dag. Brukte den til å se min tantes nye leilighet i Piggsoppgrenda oppunder Kolsås. I samme slengen tok vi en tur opp til Nordre Kolsås. Fulgte en sti nordover ovenfor byggefeltet. Møtte på ei amper dame som sa at vi måtte ta bikkja i bånd siden det var naturresservat her, tror nok det var mest hun som var redd... Vi presterte å komme inn på en feil sti som vi trodde var en snarvei. Den førte oss inn i bushen opp mot skaret mellom kolsåstoppene. Etter hvert fant vi en ny sti som førte oss inn på hovedstien mellom toppene. Gikk stien opp til Nordre Kolsås. Tok et hurtighetsdrag i en del av bakken. Tåke og null sikt oppe på toppen der det var en toppbokboks vi kunne skrive navnene våre i. Ned igjen valgte vi en sti som gikk nordvestover til en slags vei som førte oss sydover og inn på stien vi startet på fra byggefeltet. Koste oss etterpå med eplekake og kaffe hos tante Heidi.

Toppunktet på Nordre Kolsås...