Skogskjøring i Jostedalen (06.01.2018)

Start point Bakken (317m)
Visits of other PBEs Bakkedalen (780m) 06.01.2018 11:45

På grunn av vinden som har herjet i høyden de siste dagene var det best å søke ned under tregrensa igjen. Fikk med meg Andreas, Hans og Johan til Jostedalen for å sjekke ut ei linje jeg hadde spottet på avstand. Parkerte på Bakken og trasket opp langsmed stien opp til stølen Bakkedalen. Her var det allerede lagt spor fra tidligere.

Pillow lines i siktet.
Sol i nærheten av Bakken.
Mot sørøstryggen på Dugurdskulen.
Jostedalen <3
På sørøstryggen på Dugurdskulen.
Andreas i farta.

Det var en kjølig morgen, men været var noenlunde klart og fint så vi kunne ikke klage. Fra stølen valgte vi å trekke over i selve Bakkedalen og runde inn på ryggen sørøst for Dugurdskulen. Herfra rant vi direkte ned til Bakken i nydelig og bratt putelandskap og skogsglenner. Snøen var litt vindpåvirket på de mest åpne partiene, ellers helt prima. Rant hele veien ned til bilen og hele gjengen var i ekstase.

Living the dream!
Hans leverer en vel-signatur!