Hyttetur til Ingjerdbu (27.05.2017)

Start point Hjelle (90m)
Visits of other PBEs Ingjerdbu (683m) 27.05.2017

Kom direkte fra en todagerstur på Folgefonna. Planen var en tur til Utladalen, landets dypeste dal med overnatting på Ingjerdbu. Vi startet fra Hjelle kl. 19.00 og begynte å gå innover kjerreveien til Vetti. Litt kjølig langsmed elva, men inne ved gården ble det med ett varmere og noen måtte kaste trøya i bakkene opp mot Vettismorki.

Passerte Vettisfossen og fikk tatt et obligatoriske ved-fossen-bilde før vi fortsatte videre til Ingjerdbu. Vi var ikke alene på hytta, men paret som kom før oss var veldig trivelige å prate med. Ble gulrotsuppe med appelsin til middag og kortspill langt utover kveldinga.

Utladalen - Norges dypeste dal.
Undertegnede med Vettisfossen bak. Norges høyeste foss i fritt fall (273 meter).

Neste morgen tok vi det med ro før vi omsider kom oss av gåre og tilbake igjen mot Hjelle etter at det verste regnbygene hadde passert.

Stilig !

Written by Gunski 05.06.2017 12:48

Dette kan jeg like:-) Utrolig flott område !