Natakupa i Stryn (19.05.2017)

Start point Bøasætra (490m)
Ascents Kragefjellet (1,400m) 19.05.2017

Våknet til nydelig vær i fagre Stryn! Jeg og Karoline var gira på topptur, og valget endte på Natakupa. Kjørte opp til Bøasætra og bar skiene opp på Nakken til like ovenfor 600 moh. Gikk på ski langs veien bort til skisenteret i Steindalen og gikk oppover dalen helt til den markante Steindalsteinen på rundt 900 moh der vi tok lunsj.

Måtte bære skiene et lite stykke i starten.

Etterpå fortsatte vi oppover og gikk opp til toppen av Natakupa fra øst. Nydelig utsikt på toppen mot Sunnmøre og Indre Nordfjord, nasjonalromantikk på sitt beste!

Nydelig skue fra Steindalsteinen.
Toppen dukker opp i bakgrunnen.
For en dag!
Siste kneika før toppen av Natakupa.

Holdt på å gjøre en stor tabbe idet jeg skulle vise at på nordøstsiden er det en skavl. Kastet en snøball utfor og akkurat idet jeg gjorde det kom jeg på at hunden Balto som var med oss er vill etter snøballer. Han begynte å løpe etter den, men vi klarte heldigvis å stanse ham før han løp for langt…! Slapp heldigvis unna med skrekken..

Sånn passe fin lunsjplass..

Ble en lang pause på toppen før vi rant ned igjen. På den gamle preppa snøen ved skitrekket var det ganske så god glid, ellers litt varierende.

Earn your turns!
Herlig nedkjøring i storslåtte omgivelser.

Takk for en fin tur, Karoline! :-)

Fritt fall !

Written by Gunski 05.06.2017 18:10

Godt dere slapp med skrekken.....en hund i fritt fall hadde blitt litt i overkant spennende tenker jeg :-)