Toppen på Bjorli (17.12.2016)

Start point Bjorli skisenter
Ascents Toppen trig pkt (1,238m) 17.12.2016

Når det er mildvær og sorgens vær i Åndalsnes er det ofte en helt annen verden lenger oppe i dalen ved Bjorli. Jeg, Ellen Sophie, Kristoffer og Mari gjorde lurt i å ta turen opp dit. Her var det minusgrader og overraskende bra med snø.

God stemning på Bjorli.

Kjøpte et totimerspass i skiheisen, og etter å ha gønnet ned diverse nedfarter avsluttet vi dagen med dessert i form at randotur til Toppen. Ja, den heter faktisk Toppen og ligger like nordvest for Bjorli. Vi rant i den retningen fra øverst i stolheisen før vi etter hvert måtte på med fellene.

Nesten på toppen av Toppen!

Vi gikk ikke lenger enn til 1238-punktet. Jeg ville ikke være så sær og insistere på å gå én kilometer flatt for å nå det høyeste punktet. Lyset var ganske flatt, men med et hint av kveldslys på himmelen gjorde konturene ikke så halvgærne. Snøen var faktisk overraskende god i konkave formasjoner, 10-15 cm lett vindpåvirket snø over en solid såle. Kjøringa gjennom skogen gikk greit, og vi kom innpå langrennsløypa ved Ulvemyri. Det siste stykket staket/skøytet jeg som hadde lette ski, mens resten valgte å ta på fellene.

Takk for en fin dag, folkens! :)