Skuterudseteråsen (28.10.2016)

Start point Blaafarveværket (279m)
Characteristic Jogging
Ascents Skuterudseteråsen (484m) 28.10.2016 13:44

Etter å ha avsluttet arbeidsdagen i praksis på Marienlyst skole i Drammen måtte jeg utnytte finværet til å få besøkt noen nye fjelltopper. Måtte reise helt ut mot Modum- og Sigdalstraktene for å finne noe nytt. Dagens første mål ble Skuterudseteråsen. Parkerte ved skiltet parkering noen hundre meter før Koboltgruvene/Blaafarveværket. Herfra jogget jeg opp en bratt bakke og i noen svinger forbi gruveområdet. Videre på vei mot Koboltkoia før jeg etter hvert dreide mot venstre og ut på en traktorvei som fører opp mot åsen. Slet litt med akillesproblemer, så tok det litt forsiktig. Siste del av veien til topps gikk på sti.

Utkikkstårnet på toppen.
Utsyn i retning Tyrifjorden i nordøst.
I retning vestover mot blant annet Blefjell.

På toppen var det et tårn som man kunne stige opp i for å nyte utsikten til nærliggende skogs- og fjellområder. Returnerte samme vei tilbake før ferden gikk videre mot Nattjennåsen.