Tylderingen fra Kleiv (04.10.2016)

Start point Kleiv (401m)
Characteristic Jogging
Ascents Tylderingen (1,104m) 04.10.2016 16:59

Tylderingen er en topp jeg kun har besøkt vinterstid. I og med at den er skredsikker har den også kun blitt gått i dårlig vær, så nå var det på tide med et besøk til fots og i god sikt. Etter å ha hørt rykter om en god sti fra Kleiv måtte det testes ut.

Idyllisk på sætra Stepin.
Videre opp mot Tylderingen fra Stepin.
På toppen av Tylderingen med Hurrungane i bakgrunnen.
Sørover mot blant annet Bleia.

Startet fra en liten parkeringsplass der det var skiltet mot blant annet Tylderingen, Grøssete m.m. Jogget jevnt hele veien til topps med et par rolige partier ved Stepin og skaret ved Kleberg. Stort sett fin og tørr sti hele veien med unntak av noen gjørmete partier mellom Stepin og Kleberg.

Speilblanke Dalavatnet.
Fine stier her oppe. Melisdryss på Såta og Hest i kulissene.
Takk for nok en fin høstdag!

Over tregrensa var det tæle på bakken og is på myrene. Vinteren nærmer seg... Utsikten fra toppen var upåklagelig, og faktisk en veldig fin kveldstur siden sola skinner relativt lenge her oppe. Etter å ha skrevet meg inn i boka jogget jeg rolig tilbake igjen samme vei.