Kveldstur til Hesteggi (02.10.2016)

Start point Tjødnali (162m)
Characteristic Jogging
Ascents Hesteggi (907m) 02.10.2016 17:57

Etter endt dag med klatrekurs i skyggen i Kjøsnesfjorden kunne jeg nesten ikke la en så fin dag gå forbi uten å ha nytet sola. Kjørte sporenstreks videre til Tjødnali oppe i boligfeltet på Kjørnes. Tross klatrebekledning snørte jeg på meg joggeskoa og tok en genser rundt livet før jeg la på jogg oppover stien mot Loftesnesfjellet og Hesteggi.

Sogndalsfjorden i høstidyll.

Jogget jevnt opp til utsiktspunktet på Loftesnesfjellet på ca. 600 moh. Herfra er det nydelig utsikt ned mot Sogndalsbygda som nå lå i skyggen av Stedjeåsen. Her oppe var det deilig høstsol! Så på klokka og fant ut at jeg hadde tid til å fortsette helt opp på Hesteggi. Stien videre var noe mer fuktig, men helt grei.

Rakk toppen like før sola gikk ned.

Rakk akkurat toppen før solnedgangen. Hurrungane kunne ses i det fjerne i rosenrødt lys og melisdryss av snø. Sogn altsao <3

I retning Bleia og Storehogen.
Hurrungane i kulissene.

Etter å ha kost meg med utsikten noen minutter måtte jeg dessverre returnere for å rekke ned igjen før det ble virkelig mørkt. Kom ned igjen til bilen akkurat tidsnok til at det hadde vært greit med hodelykt. Fin kveldstur!

Så kom kvelden..

PS: Skrudde av GPSen noen meter etter å ha sittet i bilen. Sluttpunkt er samme sted som start.