Dametur til Galdhøpiggen (07.08.2016)

Start point Juvasshytta (1,841m)
Ascents Galdhøpiggen (2,469m) 07.08.2016

Jeg hadde fått æren av å føre en gjeng på 15 damer til topps på Galdhøpiggen. Fint med en kortere føringstur innimellom øktene i Hurrungane. I dag var målet å gå roligst mulig da nivået i gruppa varierte mellom de som hadde gått en del på tur til de som kanskje ikke hadde vært så mye på tur.

I taulag over Styggebrean.
Toppen i siktet!
Oppover piggura.

Møtte gjengen ved Juvasshytta kl. 08 for å komme avgårde før de andre større føringstogene. Delte ut sele til alle sammen før vi omsider begynte å tusle rolig mot brefronten på Styggebrean. Vel framme bant vi oss inn i taulag som vi gikk i over breen. Derfra var det bare å ta det rolig i bakken opp Piggura til toppen. Ble en del fotografering, jubel og klemmer på toppen. Sånn er det å være eneste hanen i en slik flokk! :-)

Spreke damer på Norges tak! :)

Sikten kom og gikk, men deilig å i det minste slippe nedbør. Ble en pølse i kaféen før vi ruslet ned igjen samme vei.