Nuken fra Åsen (29.09.2015)

Start point Åsen (660m)
Characteristic Jogging
Ascents Nuken (919m) 29.09.2015

Rakk en kjapp ettermiddagstur i det fine høstværet. Siden tiden var knapp endte jeg opp med å kjøre opp til Åsen (bom 40,-) ovenfor Eggjum. Fikk dermed tjent en god del høydemeter og kunne starte turen helt oppe på 660 moh. Nesten litt juks, men et fint utgangspunkt for å kunne jogge lett og slakt på stier uten å måtte løpe mye oppover først. Fulgte fin og merket sti til Nuken (3 km). Etter et par kilometer kom jeg opp på snaufjellet. Fantastiske farger her oppe nå!

Gården Åsen ligger fint til i solsida.
Nuken i sikte.
Fra Nuken i retning Storehaugen og Bleia.
Fra toppen med Hurrungane i det fjerne. Så ut som det lå nysnø over 1900 moh der borte.
Høst i Sogn <3

Kom meg omsider opp til postkassa på Nuken. Tok en liten pause her og skrev meg inn i boka før jeg returnerte med en ekstra sløyfe om Halsavatnet og Uglåsen. Vanskelig å finne stien til Uglåsen, men videre sørover mot Elvagjengsåsen var den god og tydelig. Siste biten gikk på vei med en avsluttende bakke opp til bilen. Fin joggetur!