Kantebakk og Ramsåsen (04.06.2015)

Start point Jordbru
Characteristic Jogging
Ascents Ramsåsutsikten (405m) 04.06.2015

Dagens treningsøkt valgte jeg å ta fra Jordbru til Ramsåsen. Her arrangeres årlig motbakkeløpet "Opp Kantebakk" som går fra Jordbru og opp den bratte bakken til Ramsåsutsikten. Deltok på dette løpet i 2006 og sprang da på 17.05, en tid som definitivt burde kunne forbedres. For moro skyld, uten noen spesiell oppvarming valgte jeg å ta en test av løypa. Løypa starter langs lysløypa ca. 1 km før den svinger rett opp en bratt sti til Ramsåsen ca. 200 høydemeter. Opp her var det ganske gjørmete i dag, og klarte å gå skikkelig på trynet et sted. På toppen flater det ut ca. 400 meter før man når målstreken like etter trig punktet. Kom opp på tiden 14.30, noe som i grunn er bra nok for meg i dag. Flott utsikt over oslogryta herfra!

Flott utsikt fra toppen!

Returen gikk bort over myrene til Stovivollen, ned langs veien og inn stien til Ringikastet og lysløypa tilbake igjen. En fin treningsøkt der jeg fikk smake litt på melkesyra igjen!