Skaugumsåsen med Øyvind (31.03.2015)

Start point Vøyen Terrasse 37 (140m)
Ascents Skaugumsåsen (349m) 31.03.2015
Skaugumsåsen (351m) 31.03.2015

Store deler av påska ble tilbrakt i sykesenga hjemme hos mor og far etter at jeg dro på meg en forkjølelse i Femundsmarka. Begynte etter hvert å bli så smått bedre så det passet fint med et trivelig gjensyn med Øyvind Br til Skaugumsåsen. Øyvind hadde ikke vært der før, så det skulle bli gledelig å vise ham den nærmeste kremtoppen til barndomshjemmet mitt.

Øyvind nyter utsikten fra Skaugumsåsen.
Høyeste punkt på Skaugumsåsen.

Startet hjemmefra på Vøyen Terrasse og ruslet bort til NaKuHel ved Sem Gjestegård. Herfra stien langs sørura til toppen. Det hadde kommet et snøfall for noen dager siden, og dette hadde ikke rukket å smelte helt vekk. Derfor ble det ganske slapsete og vått ute i terrenget, og spesielt i små søkk som samlet vann. Tok en pust på utsiktspunktet før vi ruslet bort til høyeste punktet som kun er en avstikker på stien videre som vi fulgte over Djupdalsåsen og ned til Tømmervika. Fortsatte rundt Semsvannet til slutt.

Takk for en trivelig tur, Øyvind!