Kveldsøkt på Togga (02.10.2014)

Start point Gunvordal (430m)
Characteristic Jogging
Ascents Togga (1,205m) 02.10.2014

Togga er kanskje en av de mest populære toppturtoppene i Sogndalsområdet på vinteren. På sommeren er den langt fra like frekventert, så jeg tok turen for å se hvordan det så ut oppi her i barmarksesongen. Kanskje man kunne rekognosert noen nye linjer til vinteren?

Etter en tung middag bestående av raspebadl (!) kjørte jeg opp til parkeringen ytterst i Gunvordalen som i motsetning til vinteren nå var nesten helt tom. Bestemte meg for å ta turen som trening og småjogget lett oppover mot toppen med et par-tre stopp undervegs for å ta bilder. Fin sti hele veien og virkelig fine høstfarger i fjellet nå. Brukte cirka 40 minutter fra parkeringen til toppen med lett jogg opp effektive 800 høydemeter på 3 km. Var akkurat lyst nok til at jeg fikk tatt noen bilder fra toppen. Skrev meg inn i toppboka før jeg trasket kjapt ned igjen i skumringa. Konklusjonen ble at Togga i høyeste grad også er en fin tur om sommeren! :-)

Togga er ikke bare fin om vinteren! Dalavatnet lå stille i kveld.
Mot Torstadnakken.
På toppvarden. Frudalen bak.
Stille kveld på toppen av Togga...