Joggetur Durmålstuva og Urdtind (30.06.2014)  5

Ascents Durmålstuva (711m) 30.06.2014
Urdtinden (490m) 30.06.2014
Visits of other PBEs Durmålstuva Urtinden parkering 30.06.2014

Joggetur på 10 topper til Sortland.

Svinger av mot høyre på Liland. Gammelt skilt markerer innkjøring langs veien. Kan være vanskelig å se. Men orienter deg på kartet her, så går det bra :-D

Parkering er fin. Og sti / traktorvei går fra parkering. Ikke merket med navn før ett stykke på vei opp mot Urdtinden. Men ikke så mange veivalg at det går gærent.

Stien går greit opp mot Urdtind. Fin utsikt ut mot Sortland om du stopper her. MEN ikke gjør det, fordi du må få med deg den "luftige" (bare om du går på kanten) delen av Urdtind opp mot Durmålstuva. Og flott utsikt mens du går på grei sti videre opp mot toppen. En steinur på ca 100 meter "stjeler" stien ett stykke, men greit å se over for hvor den går videre. Oppe på toppen har du en FANTASTISK utsikt 360. Alt som er verdt å se..ser du her. I dag ble denne toppen ny på topp 5 lista min.

Etter å ha løpt opp på 1.13. holdt jeg nesten på å snu med det samme. Det var jo treningstur må vite!!! Men fikk telefon på toppen..og måtte sette meg ned..og slurve litt. Takk takk og atter takk, for den telefonen. Fikk roet ned og virkelig sett det utrolige landskapet som er å beskue herfra. Så du får nesten besøke denne toppen selv. For mine mobiltelefonbilder yter den ikke rettferdighet.