Siste "storebror" på Skrim. Breidstulfjellet (27.10.2013)

Ascents Breidstulfjellet (819m) 27.10.2013

SISTE STOR TOPP PÅ SKRIM.

Pf 100 topp, sammen med Sniff.

Ha ha ha , av og til må æ fletre litt for mæ sjøl. Makan tel regn skal en leite lenge etter. DU skjønne det at du bli pesblaut, selv om du har godt tøy på dæ. Og veit du ka, æ dritdigga det!!!!

Då føl en at en lever, og eventuelle dritttanker sildre bort samtidig som det begynner å sive inn vann mot undertøyet fra de merkeligste plasser. Tjohoooo.

Neida, æ va tørr og fin hele veien, unntatt på føttern. Men ikkje meir en litt fuktig når vi kom ned til bilen igjen. Men før en fin tur. Ja æ gjer mæ lodrett over.

Østlandsk:

Vi kjørte fra Larvik etter å vært ferdig på jobb. Tok oss god tid opp til Nordsiden av "Skrimsrekka". Stoppet og tok bilder, og tittet på flott natur.

Fra starten brukte vi sykelen opp til Hoensetra. Der var det apostelens hester opp etter blåmerket sti mot Sørmyrseter. Stien i dag var elv, siden det regnet godt og kontinuering ila hele turen. Men utrolig lett-gått sti, og nesten ikke noe høydemeterstigning... eller er jeg bare i god form. På "toppen" av stien, der det er høyest før det går ned mot setra, brekker vi opp mot høyre. Og tydeligvis riktig plass siden vi ser her noen tau som er lagt ut i første del stigningen opp mot toppen. Og overraskende er det umerket sti opp mot toppen. Med små varder innimellom. Slutter aldri å overrase meg over fjellfolks iver etter å merke stier og løyper. Bra for oss og alle andre!

Tåken ligger tett hele veien, så det blir ikke den store utsikten. Det letter innimellom men tetter igjen før det har gått minuttet. Og det en så av utsikt gav mersmak, for ny tur senere. Utrolig flott.

Ikke så mye kameraaktivitet her oppe siden så ut som at det var kommet gullfisker i linsen;) og ta lot jeg det heller ligge i sekken. Mobilkamera sluttet å funke etter ett minutt, så det havnet i sekken det også.

Vi satser på sol og foto vær neste tur. Og turfølge. Siden det var litt ensomt å være på tur alene igjen...hmmmm, må vist finne noen nye tur-venner som tåler stor sekk, lange turer og regn. Men fint var det. Det kan jeg love deg :-D

Fortsatt liv i meg...

Written by morsor 31.10.2013 09:59

Melder meg som turfølge hvis det passer for begge en dag, selv om kjønnet er feil (leser mellom linjene). Klarer ihvertfall å møte de øvrige krav!

Sv: Fortsatt liv i meg...

Written by 19topper 31.10.2013 10:01

He he, det er mottatt ;)