Opp til kommunetopp, langs vakkert innsteg (16.05.2013)

Ascents Store Valefjell (329m) 16.05.2013

Kommunetopp, sammen med Sniff.

Etter å ha tittet litt på veivalgene inn til denne toppen, var det soleklart at jeg kom til å velge Roger Gundersen sin rute opp til denne toppen. Hannes bilder og beskrivelse gjorde valget enkelt:) Utrolig vakkert område å tusle opp på både vei og sti, nesten helt til toppen. Vann, natur og hytter med utalje bål-steder på vei opp, gjør turen nesten helt perfekt. Selv om det var utrolig vått oppover i dag, og NVE hadde advart folk og fe om å bevege seg rundt forbi i dag, så var det en flott tur.

Bortsett fra siste delen (selve toppen) er det god sti helt frem. Forsøkte å finne sti opp, da jeg tenkte at det må jo være sti helt opp, siden stien ellers rundt foten av toppen var så pass bra. Og på nordsiden fant jeg den, eureka!.... trodde jeg. Etter 50 meter var det bushing av den gode gamle sorten. Men på tur ned fant jeg en slukt som jeg tror er den beste å følge opp også, når en kommer fra denne siden (øst/nord). Har merket dette på/i bildeserien:)

Ellers synes jeg rapporten til Roger er så bra, at jeg avslutter her.

God tur, hilsen Sniff og Tor-Arne

Fint veivalg

Written by Roger 18.05.2013 00:35

Så flott at du ble begeistret for naturen og vanna her inne du også, og det på tross av svært våte værforhold. Dette er områder som virkelig gjør godt for sjela. Må være nydelig å ligge inne ved Skarpenæring en sommerkveld.