Dagstur søndre Porsgrunn (07.11.2012)

Ascents Barlindåsen (192m) 07.11.2012
Storefjell (141m) 07.11.2012
Storås (157m) 07.11.2012

Pf 100 topper i Porsgrunn kommune.

I mangel på bedre topp tilbud før ungene skulle hentes på skolen, dro Sniff og jeg på besøk til nabokommunen vår. Vi parkerte ved båt-havna innerst i Mørjefjorden, akkurat på grensa av kommunene. Herfra ruslet vi bortover til Håøya, først for besøk til Storfjell. Så på privatveier, sti og snubleterreng til Barlindåsen og Storås. Her fikk vi det travelt, når vi så hvor mye tid vi brukte. Så bratt opp og fort! ned på siste toppen (litt glatt i dag)! til Mørjeveien. Og med hjertet i halsen, langs veien tilbake til bilen. Og rakk ungene med ett nødskrik, da det ble lengre en hva jeg hadde tenkt:)

Den var kjent

Written by mortenh 07.11.2012 19:43

Det med turer som tar litt lenger tid enn man tror og barn som skla hentes og tilhørende hentestress..

Du våger deg altså tilbake til Porsgrunn igjen etter å ha blitt ferdig. Tror ikke det er mange som kjenner Porsgrunns åser så godt som deg.

Sv: Den var kjent

Written by 19topper 07.11.2012 19:58

Jepp, den følelsen er ikke god..Har alt for mange ganger fått det plutselig travelt, når en drømmer seg bort på turer (eller rett og slett bommer på tid og/eller kart:)

Og, Joda åsene i Porsgrunn er blitt kjente etter hvert...men de er jo faktisk både flotte og enkelte overraskende utfordrende :) Og litt mer spennende enn Larvik sine;)