Vehuskjerringi (06.10.2012)

Ascents Vehuskjerringi (1,355m) 06.10.2012

Telemark pf 500 topp. Turfølge Sniff:)

Vi kjørte opp til denne flotte toppen med spenning i kroppen, siden det var første gang vi skulle opp på topper i Vinje kommune:) Ville nynorsken komme å ta oss? Hjelp;)

Neida, vi fant greit frem til startpunktet som vi hadde observer fra GPS sporet til Roger Gundersen sin tur her oppe. På parkeringen var det akkurat plass til en bil til, noe som passet oss fortreffelig.

Skiltet ned på parkeringen pekte frimodig opp mot toppen, med en avstands konkretisering på 3.7 km oppoverbakke. Dagen kunne ikke starte bedre:))

Etter å ha fulgt skogsbilveien ett stykke, peker det ett skilt inn i skogen. Ikke noe benevning på skiltet. Dette var jo sjansespill! He he, neida pilen peker mot sti start, som er godt rød-merket helt opp til toppen. Jo selv om vi lot oss lure av noen dyretråkk rett under toppen, og fikk tatt en liten omvei opp til topp punktet.

På tur opp treffer vi flere turgåere som både er på tur ned igjen, raster med medbrakt niste, på tur opp, og på selve toppen:))) Her myldret det jo av folk, og der er jo hyggelig. Detter har jeg sagt før, men mener det fortsatt...Folk du treffer i fjellet er skikkelig ålreite mennesker. Og i dag var det intet unntak.

Etter en hyggelig passiar med andre vandrer på toppen, bilder og en liten matbit, var det på tide å trekke nedover igjen. Vi skulle jo videre mot nye topper. Både pf 100 og 500:)

Takk til alle glade mennesker vi traff på turen, for ett hyggelig toppbesøk:)