Hodnafjellet, Kommunetopp i Rennesøy (14.07.2012)

Ascents Rennesøyhornet (233m) 14.07.2012

Kommunetopp

OBS:GPS sporet måler ikke helt riktig her, da batteriet kutta halveis på tilbaketuren. Riktig avstand tur/retur er nok ca 5,2 km

Vi startet dårlig ut på denne toppen. Vi hadde tittet på andre beskrivelser, og etter en del "diskusjoner" med lokale rogalendinger, tenkte jeg vi skulle prøve tilrettelagt løype opp til denne toppen. Det var ikke Sniff noe happy for, siden det var frarådet at hunder fikk komme inn på beiteområdet som stien gikk igjennom opp til toppen. Så han måtte passe bilen på denne toppen.

På tur oppover så vi imidlertid masse hunde spor i stien, og hundepose med avføring liggende mitt på stein ved første gjerdestigen ila turen. Jævla idioter!! Punkt 1. Du var inne på beitemark, hvor det er avføring over det hele. Hvorfor legge det i pose, og for så å kaste det mitt på stien!!! Punkt 2. Takk skal du ha fra alle oss andre som faktisk tar opp avføringa fra hundene våre, du hjelper veldig i forhold til forholdet mellom hundeeiere og "de" andre.

Godt merket sti helt opp til toppen. Og oppe på toppen var det flott utsikt over ett idyllisk område, ja, egentlig alle retninger:) Kikkert på stativ for å se nøyere tetter for de som ønsker det også.

Godt merket parkering og info på starten. Plass til 5-6 biler på parkeringen.