Lovisenbergkollen (24.06.2012)

Ascents Lovisenbergkollen (190m) 24.06.2012

Kragerø pf 100 topp.

Parkerte inne ved resepsjonen til campingplassen. Og fulgte sti opp som var merket på kart. god sti når en har passert campingvognene. Flott camping forresten:) Oppe på høyeste punkt av stien som svinger seg rundt toppen, så det ut som at noen hadde startet på sti...bra tenkte jeg og valgte denne veien, og er heretter omtalt som duste-stien (DS)!!! Så har du ønske å å DS for å komme deg opp til toppen, ja da er du like dust som meg:)) Hvordan kunne jeg vite at dette var en populær topp som hadde flott sti opp litt lengre bort:) Ja ja, jeg valgte å bruke den riktige stien ned igjen. Og så da en fristende "motorvei" bort til nabo toppen (Bjørneknuten). Men måtte hjem å pakke for høyfjells besøk dagen etterpå, så det får bli en annen gang.

Flott utsikt til alle sider oppe på toppen, bare en flytter seg litt rundt. Så også sti gå ned fra toppen på nord siden (hvor ender den mon tro..) Flotte benker for å nyte utsikten, og til og med sitteputer til fri bruk!!!