Kommunetopp i Siljan (21.06.2012)

Characteristic Bike trip
Ascents Søre Bølene (667m) 21.06.2012
Øst for Nordre Bølene (649m) 21.06.2012

Kommunetopp Siljan. Turfølge: Sniff:)

Vi kjørte opp til "Slottet" på Grorud. Parkerte her på veien ned mot bom, og syklet nesten inn til veis ende, under kommunetoppen, men så på vei inn at det var en nabotopp som fristet litt. Derfor stoppet vi litt før, og tråkket opp lia mot denne toppen, Som er Bølene Søre. Og er fornøyd med det, da utsikten var virkelig flott:) (noe en som regel alltid synes så lenge solen skinner og det er blå himmel;-)

Spesiell naturlig demning mot det lille tjernet som ligger her var ett flott skue. På tur over til kommunetoppen svingte vinterløype i området innom fler ganger. Opp på toppen (først nordre) så nabotopp for å øke topp-pulsen og til slutt kommune"toppen". Vi gikk ned til veien igjen i kant av myr-område, og fulgte utrolig flott liten bekk ned, som hadde vasket frem sva langs bekken (se GPS øyet). Stor aktivitet av elg, storfugl og hare (det blir mindre og mindre av disse?) under turen.

Vakkert!

Written by Øyvindbr 22.06.2012 17:41

Nydelig område dette her! Minner endel om turen på Skåråfjell og Vardefjell i 2010. Når jeg ser sånne bilder med den totale idyll gleder jeg meg til "storhetstida" er slutt så det blir økt andel grønne turer. :) Men det blir heldigvis tid til sånne turer innmellom også de 10 neste åra. Har jo mine hemmelige perler pluss utforskertrang i lavlandet også...