Kommunetopp i Aremark (07.06.2012)

Ascents Høgestang (274m) 07.06.2012

Kommunetopp i Aremark. Turfølge: Sniff:)

Vi parkerte ved hovedveien Rv 106, her var det flott friområde ved vann. Syklet inn ett stykke, og fulgte umerket gamle gråtass spor inn mot toppen. Kom inn på blåmerket sti etter hvert, og fulgte denne opp til toppvarden. Flott utsikt mot Sverige på ryggen inn mot toppen. Og hvilken ro og stillet i området. Hærlig:-D Går en videre ett par hundre meter mot sør, kommer du til ett åpent sva område med litt mer utsikt, og muligheter for å båle, uten å sette østfold i brann:)

Fulgte blå merket løype litt lengre tilbake (fin kvalitet på stien) , og tok ned langs gamle skogsvei og bekk. Ikke så mye trafikk her, så det blir litt "buske-kamp". Like greie valg begge to veier. Men kanskje like lurt å følge blå merket sti hele veien, om du ikke har GPS f.eks:)

Lite tips

Written by mortenh 09.06.2012 13:55

Lite tips :) Nullstill spordata før du begynner å gå turen, så slipper du å få slike preludier som på sporet ditt på denne turen.

Sv: Lite tips

Written by 19topper 09.06.2012 20:18

Ups, ser nå at jeg har lagt inn "feil" spor. Skal fikse:) men er ikke hjemme fra jobb før mandag morgen.