Bamblefjell (31.05.2012)

Ascents Bambleåsen (272m) 31.05.2012

Bamble pf 100 topp. Tur følge: Sigurd, Magnus, Amalie og Sniff:))))

Parkerte på "to" bil`s plassen ved Solvang. Egen parkering for tur til denne og nabotoppen, Hørsfjell som er kommunetopp for Bamble.

Merket vei og sti helt opp til toppen:) og ÅRETS morsomste kulturtilbud popper opp ila turen:))) Det må oppleves!

Toppen syder ikke akkurat av utsikt, men med litt forflytning rundt oppe på toppen, så blir det nok utsikt til å roe sjela for noen minutter.

Vet ikke om jeg likte

Written by mortenh 02.06.2012 21:45

fleecejakka i forgrunnen, men for øvrig et stilig komponert familieportrett!

Sv: Vet ikke om jeg likte

Written by 19topper 02.06.2012 23:46

Vi må jo ha noe å strekke oss etter... og jo flere grunder for å få til det rette resultat, jo fler topper kan far dra med de håpefulle på;-)

Jo og ikke for å glemme.. Sniff er jo heller ikke med på bildet:)

Missing title

Written by Roger 01.06.2012 21:21

Hadde dere beveget dere i fortsettelsen av stien i overkant av 100 meter mot nordvest, ville dere kommet fram til samlingspunktet på Bamblefjell. Her står det en liten gapahuk og en registreringskasse rett ved et nokså greit, dugelig utsiktspunkt (Er man riktig heldig, skimter man t.o.m. Gaustatoppen herfra:)) Reg.kassa tilhører S/B-trimmen som er et over 30 år gammelt turopplegg med 10 topper i Bamble. Alt regissert og hold i hevd av en ildsjel. Her snakker vi konkurranse med nøysomlig poengsystem og jevnlig oppdaterte statistikker med plasseringsresultater. Den med flest turer over en viss variasjon, vinner ved årets slutt. Det har blitt noen turer til Bamble i årenes løp ja:) Ble litt nysgjerrig på kulturtilbudet, kan du hinte litt om det?

Sv:

Written by 19topper 02.06.2012 00:06

Kult:) da vet vi det til neste gang:) kulturtilbudet består i utalje forskjellige objekter som er plassert rundt forbi i forbindelse med stien. Det er sikkert flere en de vi så, og det er moro å se disse i skogen. Settingen blir helt spesiell :-D!!! For å røpe litt, så vi både kjerramikk, maleri, baderoms gjenstander bl.a:)) vi både trakk på smilebåndet og til og med lo Ila turen....

Hilsen fra sveinsbu (KOT:)