Ørnenuten og Nare (18.05.2012)

Ascents Narefjell (805m) 18.05.2012
Ørnenuten (811m) 18.05.2012

Skien pf 100 topp. Tur følge: Sniff:)

Flott vær i dag, og re-besøk av Narefjell og ny pf topp. Vi startet ved parkeringen opp ved Svanstul. Herfra og inn til sti start bruke jeg sykkel, og Sniff dro villig:)

Blåmerket sti opp til Narefjell. Og blåmerket sti fra Narefjell og over til Ørnenuten. Kuttet litt blåfarget sti på slutten opp til Ørnenuten, da jeg syntes stien gikk vel langt nord før den returnerte opp mot toppen. Flott utsikt fra begge toppene:) Og jeg klarte til og med å sette meg ned i 30 minutter på Narefjell, før jeg dro videre. Det må være ny rekord:-D og mye pga ribbeina sier ifra om at ikke all aktivitet er smertefri. Svarte det er en skikkelig demper på aktiviteter:(

Opp og ned var det vanlig norsk stander en del våte partier, men ikke ut over det normale. Ikke våt inni skoene (fjellsko) ila hele turen, selv om det er en del myr partier.

På returen fra Ørnenuten, tenkte vi at vi tar en "snarvei", men det ble litt plunder opp mot sti-krysset (se kart), så det er nok greit å følge stien, eller krysse over fra høyde 805.

Filmsnutt

Missing title

Written by Roger 20.05.2012 15:19

Ny oppholdsrekord på en topp med 30 minutter, du er sannelig en travel mann:) Det var da ikke den verste toppen å sitte ned og nyte utsikten fra heller da, selve kronjuvelen på Skienlista spør du meg. Det ser ut til at du kan ha godt av noen små brister av og til, slik at du får stoppet opp litt på toppene du også:)

Sv:

Written by 19topper 20.05.2012 22:57

Må prøve å bli flinkerer til å ta pauser.. men samtidig prøve å få utnyttet den lille tiden en har til rådighet i en travel hverdag:)