To i Skien vest (29.04.2012)

Ascents Grevstjennkollen (251m) 29.04.2012
Øykollen (215m) 29.04.2012

Skien pf 100 topp. Tur følge: Sniff, og en Musvåk:))

Parkerte nede ved hovedveien, ved avkjøring til Eiklund! Og hvorfor jeg gjorde dette lurte jeg fært på på tur ned igjen mot bilen. Det er jo ingen bom her, før du kommer opp til selve Eiklund. Ja ja, det ble noen ekstra km i dag:)

Grevstjernnkollen

Det ble denne først av disse to. Opp til øst-enden av toppen, og fulgte skrått opp mot toppen. Blanding av ingen sti, litt skogsvei og dyretråkk. Siste del er flott med slakk stigning og flott furuskog. Oppe på toppen, som ikke er trig punktet, laget vi en liten varde for å markerer topp punktet. Sniff var veldig fornøyd med innsatsen etterpå, og signerte med en liten stråle:-D Det hele ble avsluttet med en Musvåk som stille fløt over hodene våre på tur ned. Vakker fugl!!

Øykollen

Vi stakk innom bilen for litt påfyll av vann og niste, og direkte videre til Øykollen. Etter skytebanen og rett før Hoppetjenn, gikk det en skogsvei opp mot toppen. Vi fulgte denne nesten helt opp. Siste del uten sti, og litt dyretråkk. Det finnes nok en bedre sti, tror vi.. siden det er bok for registrering oppe ved topp varden. Ned igjen svinget vi innom kanten mot øst, for å få med oss litt utsikt.. og så og si samme vei ned igjen. Litt mer skogsvei ned enn opp:)