Presthøgås (20.01.2012)

Ascents Presthøgås (249m) 20.01.2012

Strømgjerder

Vestfold pf 100 topp. Tur følge: Sniff:)

Parkering oppe ved siste gården før stigning mot toppen. Det går bom vei videre forbi, men har ikke sett om denne har sti som fører opp mot toppen.

Det er nok lurt å velge ett annet innfall mot toppen, en hva du ser på kartet, hva vi valgte. Siden det er buskap som er innhegnet ifm gården. Nå måtte jeg over 5 gjerder før vi kom opp mot toppen. Så det var greit at det ikke var sesong for å ha strømmen på:)

Vi startet på skogs / traktor / sti langs jordet, og tenkte det kanskje gikk oppover. Men vi fant ikke noe vei videre, så da brekker vi oppover mot toppen. Noe kupert, og ikke tegn til sti. (finnes sikkert ett eller annet sted, da det var tegn til bål og sittestokker på toppen)

Prøvde annen vei ned, men kom snart inn på mine egne spor igjen. Så samme vei ned igjen.

Toppen gir flott utsikt over nabo toppene i nærheten:)

GPS sporet går litt ned igjen opp under toppen, dette er bare henting av, igjenglemt lue nedi lia:)